piątek, 20 stycznia 2017

A po co Ci w ogóle ten pies?

Może i ktoś z Was słyszał takie zdanie z ust znajomych czy rodziny, więc i my powiedzmy sobie, po co nam naprawdę jest pies? Co nam on daje?

  PIES - P - jak przyjaźń, I - jak inteligencja, E - jak energia i S - jak sport.



To co wyżej, pokrótce przedstawia nam postać tej oto istoty. Lecz wgłębiając się dalej...



POZYTYWNA ENERGIA!
Zapewne znacie to uczucie, gdy zmęczeni przychodzicie po całym dniu w szkole czy pracy do domu, a już w progu wita Was, bardzo tym faktem ucieszony, pies? :) Wtedy wszystkie zmartwienia odchodzą na drugi bok. Miło, że ktoś jest szczęśliwy z naszego powrotu.  Wychodząc na spacer również możemy się wyciszyć, wyjdzie to i nam, jak i psu, na dobre. No bo co nie cieszy nas tak jak długa wędrówka z czterołapym kompanem?


NOWE ZAINTERESOWANIA, NOWI ZNAJOMI
Pies rozwinął we mnie ogromną pasję. Kynologia, psie sporty, fotografia, blogowanie i tak dalej - strasznie się w to wkręciłam! Dziś nie wyobrażam sobie co innego bym robiła, gdyby nie właśnie Nela.  Przez tą całą przygodę poznałam też wiele wspaniałych osób, z którymi myślę, że nie miałabym kontaktu gdyby nie akurat to hobby.


BRAK NUDY
Z psem zawsze jest coś do zrobienia - a to wyjść na spacer, nauczyć nowej sztuczki, poćwiczyć, można wyjść porobić jakieś zdjęcia, oraz wiele, wiele innych opcji. Nie ma czasu na nudę! ;)


AKTYWNY TRYB ŻYCIA
Nigdy nie przepadałam za sportem... Biegać ( szczególnie na boisku podczas w-f) nienawidzę, siatkówki nie lubię, iii tak dalej :P Jednak to się zmieniło wraz z życiem z psem. Dalekie, nawet 15 kilometrowe spacery (i dalsze!) nie są nam straszne, wspólny trening frisbee uwielbiamy, czasami sobie pobiegamy agility - a raczej takie podstawy do nich, wychodzimy na rower. A na wiosnę planujemy zacząć bieganie, no, zobaczymy jak nam to wyjdzie. Mimo wszystko, nie siedzę na fotelu obżerając się popcornem i oglądając telewizję, haha! 

ZWIĘKSZENIE CIERPLIWOŚCI, EMPATII, WRAŻLIWOŚCI
Kiedyś bardzo się denerwowałam gdy Neli nie wychodziła jakaś sztuczka, zapomniała co oznacza jakaś komenda, czy podczas innych podobnych sytuacji. Teraz podchodzę do tego na spokojnie, dzięki temu i pies ma z tego większą przyjemność, i ja. Krok po kroku, wszystko się uda. :) Pies również zwiększa naszą empatię, dzięki niemu stajemy się wrażliwsi na cierpienie zwierząt...


PEWNEGO RODZAJU "OPARCIE, OTUCHA"
Wiecie, bo nawet gdy wszyscy znajomi się od nas odwrócą to nasz przyjaciel nigdy tego nie zrobi. Racja, to nie jest człowiek, nie odpowie nam na nasze pytania, ale w nim możemy znaleźć otuchę i motywację do dalszego działania. Samą swoją obecnością pies nam pomoże. Wystarczy, że po prostu jest...


BRAK PIENIĘDZY NA DOPALACZE
A to już w ramach takiego żartu xD Wiadomo, i tak bym po nie nie zasięgnęła, ale odkryłam w sobie maniaka - te zabawki, obróżki, szelki...! Z roku na rok, nasze zbiory się coraz bardziej powiększają. Nie-psiarzy to przeraża, ale dla nas umila oko. :D No, przecież lepiej na to niż jak inni na papierosy czy inne rzeczy. Ale bądźmy szczerzy, co nie cieszy nas tak jak psie zakupy?

Jest tego jeszcze wiele, wiele więcej... Jeżeli macie jakieś swoje pomysły na korzyści przynoszone przez psa to koniecznie napiszcie je w komentarzu!


  Dziś u nas taki post, ponieważ nic szczególnego się u nas nie dzieje - spacerujemy, coś sobie ćwiczymy - a nie chcę znowu miesięcznej przerwy od blogowania. Na dworze bardzo zimno, często pada deszcz... Myślę, że w takich chwilach będą pojawiały się tego typu posty, takie tematyczne - co o tym myślicie?
  A post pojawił się dziś zamiast w zeszły weekend, ponieważ za tydzień już mam ferie - trzeba sobie poprawić ocenki xD, zbliżało się wystawienie ocen.
  Chciałam Wam jeszcze podziękować za falę komentarzy pod ostatnim postem, naprawdę jestem zachwycona Waszą aktywnością, bardzo mi miło, że ktoś to czyta! :)

Pozdrawiamy!
Dominika & Nela

21 komentarzy:

  1. Oj można by wymieniać i wymieniać co dzięki Draco mam :D
    Ale przede wszystkim stałam się bardziej otwarta na ludzi - nie boję się zagadać o psa itp czy w głupim sklepie pogadać ze sprzedawcą/klientem. I dzięki niemu poznałam wielu wspaniałych ludzi :)
    Pozdrawiamy - J&D :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Te zalety, które wymieniłaś, są z pewnością jednymi z ważniejszych! :)
    Ja od siebie mogę dodać, że pies mnie uspokaja i daje mi na swój sposób poczucie bezpieczeństwa... Kiedy muszę z samego rana wyjść do szkoły, nie ma dla mnie milszej wizji niż to, że późnym popołudniem będę mogła się przytulić do futra i uciąć sobie drzemkę :D
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Psy to fantastyczne zwierzęta, obcowanie z nimi, wspólne życie i przygody, tego nie kupi się. To po prostu trzeba przeżyć.
    Cóż ja swego czasu, zamiast przehulać monety na imprezy itp. to wolałam psu gryzaka czy zabawkę kupić :O Czy żałuję? NIEEE :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mogę jeszcze od siebie dodać punktualność i systematyczność. Chyba nic innego nie rozwija tak dobrze tych cech jak czworonożny członek rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się w zupełności :D
    Pozdrawiamy ;)
    https://adventurewithfiga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się w całości. Ja to pamiętam jak nie miałam psa, bo zdechł, gdzie nawet weterynarz nie pomógł, to siedziałam w domu, bo nie miałam po co wyjść. Tak to zawsze wychodziłam się z nim pobawić na spacer lub po prostu pobyć z przyjacielem.

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, zgadzam się z tym. Psie zakupy co miesiąc, bo przecież zawsze znajdzie się coś potrzebnego :P Poznałam dzięki niemu kilku psiarzy, jeszcze żadnego spotkania ale wszystko przed nami! Wolny czas, który przeznaczam dla niego w całości, zabawy, spacery , nauka sztuczek czy inne, nie wyobrażam sobie spędzać go w inny czas!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam dwa psy, nie wyobrażam sobie bez nich codziennego funkcjonowania.
    Piękny! :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tymi dopalaczami to prawda xD Ja odkładam wszystkie pieniądze jakie mam na psy i czasami nawet nie mam za co sobie ciuchy kupić xD Post świetny!
    Pozdrawiamy M&B

    OdpowiedzUsuń
  10. Możnaby długo wymieniać... a z rzeczy bardziej niezwyczajnych, z psem można rozwijać zdolność do telepatii, która jest w każdym z nas

    OdpowiedzUsuń
  11. Ze wszystkim zupełnie się zgadzam. Ja nie wyobrażam sobie życia bez mojego psiaka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama prawda! Pies to po prostu przyjaciel jakich mało, wręcz na wagę złota.

    Byle do wiosny... :D
    Od wiosny zaczynamy (m.in.) sezon biegania, adżilitek i posłuszeństwa, oj, będzie się działo, bo zdecydowanie wolę tę porę roku od zimnej zimy :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Post jak najbardziej prawdziwy! Ale można i wymieniać i wymieniać po co nam pies :) Zawsze i wszędzie jest z nami- sierść :D Nawet przy zakupie nowej bluzki, pies już siedzi na niej i otula ją psią miłością :D
    Pozdrawiam, Złoty Pies

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się z tobą w 100%!

    Skundlowani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się. Wiele osób nie docenia psa, a ja mogłabym wymieniać, jak pozytywnie ta mała czterołapna istota wpłynęła na moje życie obracając je o 360° :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To wszystko jest takie prawdziwe! Wiele osób wyśmiewa się z naszej pasji, a my wyśmiewamy się z nich, bo oni pasji nie mają.
    Ja podobnie nie lubię wf-u, nie lubię ogólnie gier zespołowych. Jako sport o wiele bardziej lubię obedience (trenujemy), dogfrisbee, canicross...
    Pies jest najlepszym nauczycielem. Bardzo podziwiam Beethovena i Nero, źe potrafią ze mną wytrzymać, że ciągle uczą mnie cierpliwości... Dzięki nim nauczyłam się naprawdę wiele!
    psi-temat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko się zgadza! <3 my trenujemy obronę i posłuszeństwo, na wiosnę mam zamiar zacząć też ślady, i wszystko złoży się na IPO :)
    Zapraszam na mojego bloga: mojamalina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Super post!
    Zapraszam do nas-> malykudlacz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post! Zgadzam się w 100% .

    OdpowiedzUsuń
  21. Posiadanie psa niesie ze sobą masę pozytywnych skutków, w porównanie do tych paru malutkich minusów jest to nie porównywalne :D.

    Pozdrawiamy H&F

    OdpowiedzUsuń